JAWA 350/634-8
Malá modernizace dosavadního medlu 634-4 a 634-5. Přichází v roce 1977.
Přinesla pár drobných, ale milých vylepšeních. Jedná se hlavně o padací rám jak vpředu, tak i vzadu, sklopné přední i zadní stupačky o 45°, nově tvarovaný kryt rychloměru (má vyší čelo), velice šikovný boční pohotovostní stojánek. A také se vrací poloautomatické vypínaní spojky a řazení převodových stupňů je nyní jedničkou dolu a zbytek nahoru.
Vše je ostatně popsáno přímo na zadní straně prospektu s Olgou Blechovou....
Některé kusy byly opatřeny místo chromování blatníků a padacích rámů lakováním šedou barvou. Jednalo se o začátek série a také hlavně o sérii do SSSR.
A tento model se právě dá lehce zaměnit s modelem pět a někdy je hodně těžké je od sebe rozeznat. Nejlepším, ale malým poznávacím prvkem je, že model osm má vpředu zaručeně kulaté stupačky. Ty si ovšem mohl někdo později domontovat. Nebo model osm má už opět zabudován poloautomat spojky. To jinak poznáte podle toho, že lanko spojky vede od řídítek k pravé straně víka motoru, a to zepředu. Kdežto staré typy motoru měly lanko vsunuté z boku karteru, jakoby z prostoru karburátoru. Ale to by nebyla Jawa, aby to nezamotala, neboť některé první kusy modelu osm měly dokonce ještě starý typ motoru, tedy bez poloautomatu (jako já třeba)....