Náš motorkářský klub
Takže vznik asi rok 2004 (viz. foto) - přesně si to už nikdo nepamatuje.
Začalo to u nás na jedné vesnici u Českých Budějovic, kde jsme my tři dobří kámoši (Johnny, Black a Frťan ) založili takový klub, partu. Jezdili jsme v těch dobách na ČZ 175/477 - viz obr. Měli jsme jí všichni a byla to paráda. Bylo nám nějakých 16 a byla sranda. Nic jsme kloudně neznali a všichni jsme se teprve učili. Oficiálně jsme ani na sedmách jezdit nemohli, tak jsme drandili kolem naší vesničky, kde nebyli moc policajti. Dnes děkuju bohu, že nás nikdy nechytli.....
Samozřejmě, že ty naše stroje (jako většina jaw a čz) nebyly zrovna extra spolehlivé, takže jsme si užili plno těžkých chvílí. Kolikrát jsme mašinu tlačili až domu nebo táhli na laně... Nebo jsme seřizovali předstih půl dne a stejně to nebylo ono. Ale na druhou stranu jsme sbírali cenné zkušenosti. Jedinej Black měl čízu upravenou. Každý rok prošla nějakou změnou, aby se moc neomrzela :-). Dali jsme jí jméno Sting a mohli jsme na ní uplatnit veškerou naší fantazii. Nebyla totiž přihlášená, takže to bylo úplně jedno.... A takyže každého zaujala. Někdy měl Sting nádrž ze Stadiona, někdy jsme mu prodloužili kyvku nebo třeba přední vidle, jednou byl motor nastříkán na oranžovo, jednou třeba na zeleno.... no a prostě všelijaké kombinace.
Jinak čízky vydržely dost... jezdili jsme na nich třeba do lesa, po vymletých polňačkách kam bych nejel ani s kroskou, atd. a pořád držely. Někdy sice praskl řetěz nebo v lété se často přehřívaly, ale jinak si nechaly líbit opravdu vše. Prostě poctivé české stroje :-).
Já jsem mezitím měl krátkodobě ještě Motor Jikov Dandy 50 (což byl celkem povedený stroj) a potom dokonce Jawu Californian, kterou jsem chtěl zrenovovat, ale jaksi jsem zjistil, že to je téměř nadlidský úkol, když máte jen motor, rám a nádrž a jste student....
A v roce 2006 přišel náš sen. Třistapadesátka:-)! Já koupil čízu 472.6 - je to vzácný kousek a moc se nevidí. Kámoš pořídil klasiku jawu 640 (ovšem kapotavaný typ - Sport:-) ). Dnes už tyto stroje nemáme, ale začátky na nich byly neuvěřitelné. Po 175ce to byl obrovský výkon.Ten tah, ta síla,.... . Opravdu jsme si to užívali. Hlavně nás tyto motorky dost naučily. Člověk zjistí, jak se motorka chová na mokru, na štěrku v zatáčce a celkově se to učíte lépe zvládat (třiapůle už přecejen nějaký ten výkon má:-)...). Tyto zkušenosti se pak hodí pro přestup na větší motorku. Ta se samozřejmě chová zase jinak, ale z třindy už máte nějaký ten základ, takže se nevymáznete hned v první zatáčce.....
Jediný Black si třindu pořídil až letos (2008), ale chce jí spíše použít pro "obchodní účel" - renovuje jí a pak jí prodá.... To je ale motorkář, co ?! :-))
No a tento rok (2008) jsem svoji ČZ 350 prodal a koupil jsem si svou první pořádnou mašinu: Yamahu FZR 600! Samozřejmě starší (92). Na novější bych neměl. A navíc si myslím, že i ta stará odvede práci dobře a doufám, že bude i dobře a bez poruch sloužit. Zatím to je v pohodě a užívám si s ní skvělé projíďky! navíc musím říct, že je v hodně zachovalém stavu a to stáří na ní nepoznáte.
Frťan si japonce pořídil na podzim. Rozhodl se pro CBR 600F (93) a je taky moc pěkná a zachovalá.
A už se zase šťouráme i v těhle motorkách:-). Ale ne proto, že něco nefunguje, ale děláme klasickou udržbu nebo něco vylepšujeme. Prostě nás to baví montovat mašiny a je celkem jedno jestli je to jawa nebo honda....Už to k nám patří a navíc se aspoň učíme nové věci.
No takže už máme oba japonce a konečně se na nich budeme moci spolu prohánět!
Naše tradičná čtyři akce, takové srazy:
1. zahájení sezony - cca okolo Velikonoc
2. motorkářský sraz kousek od nás ve Vrábči - JAWA ČZ sraz. Je to příjemný decentní sraz, kde je plno zajímavých lidiček. Koná se vždy první víkend v srpnu.
3. Den motorkářů - 9. září. Snažíme se to propagovat a rozesílat dál. Zatím se pár lidí už chytlo.
4. a nakonec zakončení sezony - víkend okolo 28. října.
Klasikou se již stalo naše klubové CD. Zatím je první vydání s potikem i obalem, jako koupené CD. Dalo to docela práci :-). Časem budou další, ale zřejmě už jen obyč...
Je to taková kompilace fotek, naší oblíbené muziky a pár soundtracků - Terminátor, Resident Evil a hra Mafia - taktéž naše oblíbená témata (nebo aspoň moje). Stejně jsem to cédo dělal já, tak proč bych trochu neprosadil své zájmy :-))).
Rok 2009
Teď nám přibyl do party další člen. Jeden můj známý. Pořídil si Yamahu Virago 1100. Fotky jsou už v Galerii, tak na ní mrkněte.
Nějakou dobu se už známe i s dalšíma motorkářema, co aktivně jezdí a nyní na zahájení sezony plánujeme jejich přijmání do klubu.
Základní předpoklady pro přijetí jsou, abychom danou osobu už znali, aby měl motorku a samozřejmě na ní uměl jezdit - nejlépe aktivní jezdec, se kterým bychom mohli dělat projížďky. Měl znalosti ohledně motocyklů (techniky, typů, historie,....) dále aspoň trochu správný Čech a vlastenec - Čechy jsou náš domov a máme ho rádi, Češi umí nejlepší pivo, hrají dobrý hokej, mají dobrou muziku, ČZ dělá jedny z nejlepších řetězů na světě, aj. , takže Čechy neodsuzujeme! A být správný Čech znamená něco o nás znát, např. základní historii.
A jedna z dalších věcí je, aby daný člen byl i trochu společenský a měl rád pivo :-)).
Ale myslím si, že každý průměrný motorkář toto splňuje.
No a samotné příjmání se skládá z jisté zkoušky, jenž zatím nebudu zveřejňovat - je to překvapení. Ale nebojte se, je to lehké a zábavné :-).
Léto 2009 - přijímání nových členů !!
Tak jsem tu zase s novými událostmi. Bohužel se příjmání nových členů přesunulo ze Zahájení na náš první oficiální klubový sraz, jenž se konal 25. července. No, ale malé opoždění snad nikomu nevadilo.
Nepříjemná zpráva v den konání byla, že se můj dlouholetý kámoš, který se měl také účasnit naší ceremonie vymlátil na krosce. Ne nějak vážně, ale stupačka mu propíchla lítko. Naštěstí ale dorazil za což mu moc děkuju, protože tam chudák seděl v bolestech.
Až na tuto událost se celá akce vydařila. Noví členové prošli příjímacím písemným testem složených ze 17. záludných otázek a poté vypitím přibližne 1dc whyskey . Na to měli účastníci dvě napití. A aby to nevypadalo, že je chci pěkně potrápit, tak jsem ukázal charakter a tuto "disciplínu" udělal spolu s nimi.
Jediný Míra se příjmání nezůčastnil, neboť byl v Chorvatsku, a tak byl z velmi dlouholeté zámosti přijat něco jako in memoriam :-) :-) :-).
Všichni jinak uspěli, někdo tedy s odřenými zády, ale to nevadí. Tímto se tedy stávají členy klubu Red Riders a jsou to:
Pavel - Lobo
Fanda - Šejk
Petr - Matásek
Honza - Negr
Míra - (přezdívka ještě neurčena)
No a potom jsme se po dlouhém bloumání a hloubání dopracovali k přesnému datu vzniku našeho klubu. Je to rok 2003, datum někdy v říjnu a my jsme si ho (jako správní Češi) stanovili na 28. říjen.
Rok 2011
Další klubové aktivity jsou tak všeliajk roztroušeny, páč se naši členové věnují hodně i svým záležitostem. Zaměstnávají nás také přítelkyně a různé starosti s bydlením :-). Každopádně se ale pravidelně zůčastňujeme Jawa - ČZ srazu ve Vrábči (viz. Fotoalbum).
Podzim 2011 - JAWA
Po dlouhé odmlce přináším aspoň nějaké info.... Takže moje mašina je prodaná. Minulý rok jsem skoro vůbec nejezdil a nějak mě přestaly brát silné motorky a hlavně zálehy. Už mi to nedávalo takové potěšení jako před tím a prostě to nebylo ono. Něco se ve mně změnilo, už prostě nebylo takové nadšení. Přispělo i postavení mé již manželky, která tento koníček zrovna moc nepodporuje, natož silniční mašiny, ve kterých samozřejmě vidí spíše pojízdnou rakev. V zimě jsem se tedy rozhodl pro prodej. Dal jsem několik inzerátů, ale bída. Yamahu nikdo nechtěl. Bylo hlavně špatné období. Na jaře už to bylo lepší. Spousta telefonátů a odpovědí. Motorka byla za měsíc prodaná. Za 19.000Kč. Já jí koupil za 40. Jojo, takový je vývoj. Je to holt už rok 1992 a nezmění to ani to, že byla krásně zachovalá a udržovaná.
Ovšem úplně opusti svět motocyklů jsem nehodlal. Už delší dobu mě lákalo vrátit se ke staré dobé klasice, a to našim motorkám socialistické éry. Vrátit se ke kořenům, do doby, kdy jsme jako mladí kluci získávaly první zkušenosti na stopětasedmách, jezdili bez řidičáku po okolí naší malé vesničky, která je zasazená do malebné krajiny Blanského lesa a skýtá tak plno krásných a klidných lokalit k projížďkám. Samozřejmě staré časy nevrátím, ale můžu si je aspoň připomenout.
Rozhodl jsem se tedy koupit nějaký stroj, který jsem ještě neměl a zároveň který se mi líbí a je mi v něčem přitažlivý. První volba padla na úplnou klasiku - kývačku. Je to takový můj malý sen. Ovšem zjistil jsem, že sehnat nějakou pěknou, pojízdnou a na papírech není zrovna lehké. A nebo jsou dost drahé... Potom jsem přesídlil o 30 let kupředu k čézeté 175/487 a nebo již nejnovější 180/487.3 nebo 487.4. Ty se mi docela dost líbily. Měl jsem dva tipy a málem jsem jednu koupil, ale nakonec mě tolik neuchvátily. Už to přeci jen není taková klasika, ale spíše poslední stroje z nouze. Jednu chvíli mě uchvátila i třinda 638, ale také nic.
A pak přišla vyloženě náhoda a zřejmě osudová motorka. Najednou se na bazoši objevil inzerát na krásně zachovalou Jawu 350/634-8. Až se mi nechtělo věřit, že je za pouhých 10.000Kč. Ale byla až z Vrchlabí (Krkonoše) a já z Českých Budějovic. Hned jsem tam volal, slovo dalo slovo a já pro ní o víkendu jel. Ve skutečnosti nebyla tak krásná, jak to tak bývá, ale přesto hodně zachovalá a hlavně v originálním stavu. Až na pár detailů, které by se dají doladit. Byl k ní i náhradní motor a pár dílů, plus návod k obsluze (!). Cena také dobrá a když už jsem tam navíc byl, tak jsem jí vzal.
Cesta proběhla dobře a třindu jsem v pořádku dovezli až domu. Pak ale přišel hned první problém. Vše jsem u prodejce kontroloval, ale teď jsem prostě zjistil, že nesedí typ motoru. V TP je 634 a v mašině 633. Je to tedy vývozní verze do Ruska a tam tyto typy motorů dávali běžně, ale každopádně to je chyba v techničáku a neuděláte evidenční kontrolu. A pokud nechcete přerážet čísla nebo to jinak obcházet, tak musíte vyřídit potvrzení v Jawě a pak lítačka na evidenci.
V Jawě jsou naštěstí ochotní, ale tak nějak liknaví a potvrzení jsme dostal téměř tři měsíce po několika telefonátech a uhánění a za 500Kč. Velmi děkuji i tak panu Kraftovi za jeho vstřícné jednání. No, a potom STK a evidence. Takže jsem se docela načekal a byl i mírně zklamán.
Pak ovšem přišla další nemilá věc. Když jsem tedy konečně s motorkou vyjel a mohl se natěšeně projet po letech na jawě, zjistil jsem, že nefunguje počítadlo kilometrů! Takže bůh ví, kolik má jawa doopravdy najeto! Prodejce byl starej chlap a říkal, že na ní moc nejezdil, což bych se ani nedivil, ale stejně... No každopádně zvuky z motoru mi připadaly v pohodě a stále připadají. Zátah je také pěkný a motorka si hezky bublá, tak budu doufat, že motor je v pořádku.
Sehnal jsem tedy jiný tachometr - ze Škody 120:-). Pasoval tam krásně. Akorát má užší ručičku než původní. Dále jsem musel ještě doladit pár jiných detilů, hlavně menší kutilství původního majitele. Dále jsem motorku vyčistil, vyleštil a už vypadá mnohem lépe!
Koukněte na fotky zde a nebo i na motorkářích.cz zde.
Náhledy fotografií ze složky JAWA sraz Vrábče, naše parta
Komentáře
Přehled komentářů
jak přezdívky neurčeny...psalo se to na tabuli...tak si to Johnny přečti!!! :-D jinak Petr je Matásek.Jinak zdravím bando :-))
Clenstvi
(Black, 4. 3. 2009 19:06)Serem na to prijmeme vsechny, kterí rádi chlastají,prohánejí svý bajjjky a poslouchaj řádnou muziku ´´(baboouci)´´.
Prosba
(Black, 26. 2. 2009 20:17)Zdar Johny, mel by si tam pridat nejaky fotky, treba z motocyklu a tak. Jinak historie Red riders super. Zdar
Skleroza
(Frťan, 17. 2. 2009 7:50)Johny, Johny ty normálně zapomínáš.Přijmeme Petra,Crhoše,Hronyho a možná Fandu a Pavla.Ty by jsi na ně zapoměl :-)...
přezdívka členů
(Matásková, 12. 11. 2009 14:52)